Trött & sliten

Jag somnade med huvudvärk igår. Och så vaknade jag med huvudvärk idag. Efter frukost och en ipren blev det lite bättre men jag har varit omtöcknad hela dagen. Dessutom är jag sliten i kroppen just nu. Benen är trötta. Jag fick till och med mjölksyra när jag gick uppför en trappa idag! Det är verkligen ett tecken på att kroppen utsätts för ganska tuff träning.

Egentligen hade jag tänkt springa backe idag men med tanke på statusen så bestämde jag mig för ett distanspass istället. Det är viktigt att lyssna på kroppen och det sista jag vill är att råka ut för någon skada eller liknande just nu. För att kompensera den uteblivna backträningen sprang jag distanspasset i de ganska kuperade spåren uppe i Hammarbyhöjden/Kärrtorp. Det var tungt. Men helt okej ändå. Även om man är sliten så är det alltid skönt att komma ut.

Dagens pass: 10,25 km - 50:50, tempo 4:58 min/km, puls 158 (81% av max)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0