Startbevis

Idag fick jag hem startbeviset inför Stockholm marathon. Jag blev nervös direkt. Men också förväntansfull. Det ska bli så himla roligt att springa och jag längtar verkligen till den 28 maj. Fast det är skrämmande också. Man vet ju att det kommer göra ont.

Mitt startnummer är 3636 och jag startar i grupp C, vilket innebär att jag är med i första starten. I år har man för första gången delat upp starten i två delar. De första grupperna, där jag alltså ingår, startar kl. 11:30 och de senare grupperna startar 10 min senare. Anledningen till den här uppdelningen är antagligen att minska trängseln. Fast jag tycker inte att det är det minsta trångt under Stockholm marathon. Men andra kanske upplever det annorlunda. Ett otroligt roligt lopp är det i alla fall!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0