Ny variant

Även denna vecka provade jag på att köra ett nytt pass. Förra veckan blev det tvåtusingar och idag sprang jag långa terrängintervaller. Eller vad man nu ska kalla dem. Passet bestod i alla fall av tre varv på elljusspåret bakom Järlagården. Varvet är ungefär 2 300 m långt och kuperat. Jag sprang i det tempo som jag för dagen kändes bra och efter varje varv vilade jag i ca. 2 min. Tempot under mina tre intervaller var:

Intervall 1: 4:25 min/km
Intervall 2: 4:25 min/km
Intervall 3: 4:21 min/km

Även om inte tempot är dödssnabbt så är jag ändå nöjd med tanke på att det är kuperat och att jag de fyra senaste dagarna har sprungit ungefär 70 km. Jag är inte direkt utvilad.

Men nu blir det två löparfria dagar för att ladda ordentligt inför långfredagens långpass (såklart!) i Karlskrona. Det ser jag fram emot!


 


Kommentarer
Postat av: Mats

Bra jobbat!

2011-04-19 @ 21:39:24
Postat av: Lisa

Tack för det!

2011-04-20 @ 08:17:07
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0