Långpass på långfredagen

Som varje år på långfredagen blev det långpass igår. Dagen bjöd på strålande sol, ca 17 grader varmt och en svag vind. Jag sprang hela passet i korta tights och linne. Underbart! Att jag sedan upptäckte att jag har en linne-bränna utan dess like är smällar man får ta.

Passet som gick runt om i vackra Karlskrona blev sammanlagt 33,43 km och tempot var i snitt 5:03 min/km. Andra halvan gick betydligt fortare än första och det var tufft på slutet. Men jag hade ändå lite mer att ge, vilket ger ett bra kvitto på att formen är bra inför maran.

Nu är det påskfirande som gäller och vila från löpning idag. Men imorgon är det dags igen. Glad påsk!


Pustar ut i solen efter passet



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0