Göteborgsvarvet

Sedan tidigare har jag ju bestämt att jag enbart kommer att jogga mig runt årets Göteborgsvarv. Anledningen till det är att det, dumt nog, bara är en vecka mellan Varvet och Stockholm maraton och för att få optimal uppladdning inför maran så måste jag ta det lugnt på Varvet.

Men idag när jag fick startbeviset så känns det faktiskt himla tråkigt att bara jogga runt. Jag blev jättesugen på att springa fort! Göteborgsvarvet är för mig förknippat med en riktig urladdning. Men så kommer det alltså inte att bli i år. Jag måste ta det lugnt eftersom målet med träningen faktiskt är maraton och det är då jag allra helst vill prestera på topp. Fast det kommer bli svårt hålla igen. Tur att Mats & jag ska springa tillsammans, vi får hindra varandra (och INTE hetsa varandra som det brukar vara!) under Varvet. Vi kommer i alla fall att starta i startgrupp 1B och ja, helt enkelt bara försöka njuta av loppet.


Efter förra årets Varv!


Kommentarer
Postat av: Frida

Ja, det blir ingen lätt uppgift för er att springa lugnt under Gbgvarvet! Ni får se det som en riktig utmaning!

Ang att göra plankan mm hemma efter löpningen så är det ju bra och jag gör det ibland, men alldeles för sällan! Bra att du peppar och påminner!

Elina hade ju aldrig sprungit så långt i hela sitt liv och vi gick väldigt lite. Jag trodde aldrig att hon skulle orka så mycket, speciellt inte mentalt, men ack så fel jag hade! Jag ville att hon skulle klara det och låtsades att rundan inte var särskilt lång och så pratade jag oavbrutet så hon inte skulle hinna känna efter att det var jobbigt! Imorgon blir det ett nytt pass ihop! =)

2011-04-20 @ 21:26:41
URL: http://militarmamman.wordpress.com
Postat av: Håkan T

Trist att loppen ligger så nära varandra...hur tänkte dom egentligen? Finns väl ingen vinnare i det?

2011-04-20 @ 22:49:05
URL: http://htunander.blogspot.com
Postat av: Lisa

Frida; Lycka till med dagens pass tillsammans med syrran! Jag kommer nog få en rapport från henne sedan. =)



Håkan; Jag kan inte heller förstå. Skitdåligt!

2011-04-21 @ 08:14:23
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/
Postat av: JOHN

Det är verkligen inte det lättaste när man står med adrenalin i startfållan att bestämma sig för att springa lugnt. Själv fick jag inte plats i Stockholm därför är det lätt att köra på som vanligt.



Även jag hamnade i 1B. Borde vara en riktigt stor grupp i år.



Lycka till!

2011-04-21 @ 10:52:04
URL: http://pulstagning.se
Postat av: Lisa

John; Kör så det ryker. Lycka till! =)

2011-04-21 @ 10:59:16
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0