Tusingar på Karlskrona IP

Jag är hemma hos mamma & pappa i Karlskrona några dagar. Det känns bra. Jag trivs ju så bra här i min vackra stad och jag njuter av lugnet. Planerna för dagen är plugg och handling med mamma. Men imorse hann jag även med ett träningspass. Jag åkte till Karlskrona idrottsplats och sprang 1000 meters-intervaller med 90 sek vila mellan varje intervall. Och så upp- och nerjogg på elljusspåret bredvid.

Återigen slås jag av insikten om varför jag så sällan springer intervaller. Det är ju så fruktansvärt jobbigt! Benen, lungorna & hjärtat jobbar för högtryck och man frågar sig själv VAD i hela fridens namn man sysslar med! Men det är ju roligt. Jag njuter faktiskt mitt i all smärta och det finns inget pass som jag känner mig så nöjd efteråt som efter intervaller. Tusingar får mig att må bra! Så egentligen borde man ju köra det oftare. Men det är ju så jobbigt...

Intervallerna gick i följande tempo:

1. 3:55
2. 3:53
3. 3:54
4. 3:54
5. 3:56
6. 3:57

Ett för mig bra tempo och framför allt i jämn fart, dock något långsammare på slutet. Men jag är nöjd, speciellt med tanke på att det bara är fem dagar sedan jag sprang Lidingöloppet.

Vad tycker DU om intervaller? Glädje? Skräck? Hat? Lycka?






Kommentarer
Postat av: Staffan

Jag har i år lärt mig springa intervaller utan att ta ut mig helt och att köra dem i jämnt tempo. Har också kört en hel del intervallpass i tröskelfart en bit från max och upplever att det är roliga och nyttiga pass som ger resultat!



Bra tempo!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0