Tjejmilen - DNS

Det blev ingen Tjejmil för mig idag. Jag kände mig inte tillräckligt frisk för att springa. Visst, jag kunde ha joggat runt men det hade inte känts roligt alls och framför allt tvivlar jag på min förmåga att hålla igen. När jag springer ett lopp så vill jag kunna prestera. Jag vill kunna pressa mig och efteråt känna att jag har gett allt. För mig är det just förmågan att prestera sitt yttersta som är det roliga med tävlingar. Eftersom jag fortfarande är lite tjock i halsen och snuvig så hade det inte varit bra för kroppen att pressa sig till max och då hade jag ju missat allt det roliga.

Det kändes riktigt tungt att ta beslutet att inte springa idag, framför allt eftersom jag inte är SÅ sjuk. Men jag kände efter riktigt ordentligt och att springa med en irriterad hals är verkligen inget som man rekommenderar. Så jag stannade hemma och för att lindra besvikelsen något anmälde jag mig till Hässelbyloppet. Det ska bli kul. Dessutom försöker jag omvandla besvikelsen till positivt tankar inför Lidingöloppet. Det är ju då jag vill och SKA prestera!



Kommentarer
Postat av: Mats

Du är duktig och mogen som tog ett sådant beslut. Lägg allt fokus på lidingöloppet så ska du se att du kommer på silvertid!

2010-09-07 @ 07:40:12
URL: http://parisdakar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0