Testlöpning

Trots att jag inte känner mig helt frisk så tog jag mig en 11 km:are ikväll. Jag ville kolla av hur formen och kroppen egentligen känns. Det blev en av mina "klassiker-rundor", nämligen den runt Årstaviken. Halsens känns fortfarande lite tjock men jag är inte lika täppt längre så det gick lättare att andas än vad det har gjort tidigare. Dock kändes kroppen ganska pigg så tempot blev väl aningen för fort än vad jag hade tänkt men det är svårt att hålla igen. Nu blir det i alla fall vila fredag och lördag. Det lutar åt att jag springer på söndag. Jag kanske inte kommer att springa för pb utan istället se loppet som ett bra tempopass. Fast jag avvaktar till söndag innan jag bestämmer hur det blir.

Dessutom sprang jag med nya skorna för första gången ikväll. Det var som alltid med nya skor en helt fantastisk känsla. Det är först när man har ett par nya skor på fötterna som man inser hur utslitna de gamla faktiskt är. Jag är definitivt nöjd med skovalet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0