Sista passet

Då var det färdigtränat inför det här årets Lidingölopp. Dagens träning bestod av väldigt lugn jogg runt vackra Sicklasjön. Jag njöt hela rundan och tvingade mig själv att hålla nere tempot. Det gick bra. Fast det kändes som jag sprang långsammare än 5:15 min/km som klockan sedan visade. Det är ju ett tempo jag definitivt är nöjd med på lördag!

Det positiva med dagens löppass är att benen känns ganska pigga. Även andningen är okej även om det är lite tungandats fortfarande. Det mindre positiva är att jag inte känner mig helt frisk. Jag har antagligen haft (eller har?) någon form av förkylning. Det är tråkigt att hela tiden känna av bihålorna och ha huvudvärk. Dessutom nyser jag en del. Varför kan man aldrig få känna sig helt frisk?

Förkylningen stoppade mig från start i Tjejmilen men då hade jag faktiskt ont i halsen också. Det har jag inte nu och lite smärta i huvud & bihålor kommer inte hindra mig på lördag. Jag är i bra form och tycker verkligen att det är dags att knipa den där medaljen nu. Tredje gången gillt heter det ju!


Målgång 2009 - arg & besviken!


Kommentarer
Postat av: Trollmor/Åsa

Jag tror på dig! Stort lycka till!

2010-09-24 @ 07:07:42
URL: http://www.trollmorspringer.blogspot.com
Postat av: Lina

Hejja Hejja! Lycka till!

2010-09-24 @ 08:35:10
URL: http://linastraningsblogg.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Tack snälla ni!

2010-09-24 @ 19:02:46
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0