Positiva tankar och förberedelse

Mitt i allt tentapluggande och resande i Sverige så försöker jag fokusera på lördagens stora utmaning, Lidingöloppet. Eftersom förra årets lopp kantades av en mindre trevlig upplevelse där jag mentalt tappade all glädje och kämparvilja så försöker jag verkligen tänka positiva tankar inför årets lopp.

Jag vet att jag kan! Jag är stark & uthållig! På träning har jag bevisat att jag kan springa fort i kuperad terräng! Det ska bli kul! Jag ser fram emot att passera löpare efter löpare under sista milen! Min förmåga att återhämta mig efter backarna är ju grym!


Jag slänger in ett par bilder från lördagens underbara löppass i Edsviks-området och Hellasgården. Efter det passet har jag vilat från löpningen i två dagar. Ikväll blir det 10 km terräng i "lagom" tempo (ca. 4:50-4:55 min/km) och på torsdag ett lugnt distanspass på 6-8 km. Det är ungefär så jag brukar förbereda mig inför ett lopp (mycket vila alltså!). Förhoppningsvis går det bra även denna gång.

Dags för att tagga till nu inför lördag! Eller vad säger ni andra Lidingölopps-löpare?



Kommentarer
Postat av: Jenny

Du kommer att fixa Lidingö! Jag har bestämt mig för att inte riskera knät så jag står över Lidingö i år med lite sorg i hjärtat faktiskt.....! Men det kommer fler Lidingölopp! Kör hårt!

2010-09-21 @ 13:58:00
URL: http://springamera.blogspot.com
Postat av: Lisa

Tack, Jenny! Ja fixar Lidingöloppet gör jag nog. Men man vill ju gärna göra det under 2:38 också... =) Klokt av dig att stå över. Det kommer du ha igen under vintern tror jag.

2010-09-21 @ 15:21:57
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/
Postat av: Matts

Hade många tankar om Lidingöloppet i år samt andra lopp men skada satte stop.

Lycka till nu till helgen iaf

2010-09-21 @ 20:53:35
URL: http://mattsio.wordpress.com
Postat av: Lisa

Tack Matts! Du får tänka precis som Jenny; det kommer fler Lidingölopp.

2010-09-22 @ 16:48:46
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0