Nya skor, igen

Då var det alltså dags för nya skor igen. Det känns inte länge sedan som jag köpte mina Saucony Triumph 7 men jag har redan sprungit 979 km i dem så de börjar sjunga på sista refrängen vid det här laget. Dessutom har det börjat gå hål på utsidan, ungefär vid min lilltå, på den vänstra skon.

Jag valde att fortsätta med Saucony men denna gång blev det en sko med pronationsstöd, vilket jag aldrig har haft tidigare. Eftersom jag & Mats ofta springer tillsammans så har han, när han springer bakom mig, sett att jag pronererar allt mer och det syntes även tydligt när jag sprang på löpbandet i butiken idag. Försäljaren tyckte absolut att jag skulle ha ett par skor som stödjer pronationen. Jag är nöjd med valet och skorna var dessutom billigare än de som jag har kört med tidigare.

Under söndagens Tjejmil blir det dock de gamla skorna som gäller. Eftersom jag den här gången har köpt en ny modell vill jag börja med att vänja fötterna under träning och vänta med att ha dem under tävling.

Om det nu blir något lopp på söndag för jag känner mig inte helt kry. Halsen är tjock och jag känner mig täppt i näsan. Får hoppas att det vänder!


Saucony Progrid Guide 3


Kommentarer
Postat av: Helena o Rune

Vi hoppas att du blir frisk och kan springa! För vi är ju där och hejar på dig ju. Haha, vi är ju den trogna hejarklacken.

2010-09-01 @ 17:00:58
Postat av: Tobias

Hoppas du känner dig bra till på söndag och lycka till!

2010-09-01 @ 19:13:29
URL: http://blog.noll.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0