Fartlek runt Södermalm

Jag vet inte hur ni andra löpare gör när ni springer s.k. fartlek (om ni överhuvudtaget gör det) men jag springer i alla fall ganska fort. Kanske till och med FÖR fort. Jag har som tidigare nämnt lite svårt för att springa långsamt.

Dagens fartlek gick i 4:38 min/km-tempo, vilket alltså är snitttempot för hela passet, både de 10 fartökningarna á 3 min och de "lugnare" partierna samt upp-och nerjogg (nerjoggen blev iofs inte ens 1 km så den delen påverkar inte särskilt mycket). För min del är det ett riktigt bra tempo på en 12,4 km:are på träning. Inte konstigt att man är dödstrött efter sådana här pass. Men men, när man ändå springer kan jag väl lika gärna göra det rejält. Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0