Cykling

Att cykla är tyvärr inte det roligaste jag vet. Jag tycker att det händer för lite. Jag blir uttråkad. Jag får även ont överallt, i benen, i rumpan, i ryggen m.m. Det gör inte bara ont för att det är jobbigt utan för att det är obekvämt. Jag trivs inte riktigt på en cykel helt enkelt. Dessutom svettas jag efter bara någon kilometers cykling och har man då inte möjlighet att duscha efteråt så känns det motigt att ta cykeln. Jag önskar verkligen att jag tyckte det var roligt att cykla. Det är ju ett fantastiskt smidigt sätt att förflytta sig på, inte minst med tanke på miljön. Det är ju dessutom en himla bra motionsform och ett utmärkt komplement till löpningen.

Trots att jag inte älskar det så har jag nu bestämt mig för att spara pengar och inte köpa ett SL-kort. Istället cyklar jag. Jag har gjort det i två veckor redan och det går faktiskt ganska bra. I början (typ i 2 km, en gång) försökte jag cykla lååångsamt för att undvika att bli svettig. Men jag svettas ändå. Dessutom kommer tävlingsmänniskan fram i mig och jag kan inte låta bli att cykla förbi folk, vilket alltså innebär att tempot blir ganska högt och då blir man varm. Jag byter i alla fall kläder när jag kommer fram till skolan. När jag jobbar har jag i alla fall tillgång till en dusch, vilket sannerligen är tur eftersom det är betydligt längre dit än till skolan.

I och med cyklingen så har jag ökat på träningsdosen en del. Förra veckan blev det drygt 8 mils cykling och denna kommer det blir ca. 10 mil. Löpningen ligger på samma nivå som tidigare så det känns en del i låren. Skönt! Nästa vecka har jag dock lovat mig själv att cykla så lite som möjligt och väldigt, väldigt lugnt. Allt för att vara utvilad till lördagens tuffa utmaning, Lidingöloppet.


 

Vad tycker du om att cykla?


Kommentarer
Postat av: Helena

Det är trist! Och ont får man och aldrig någon riktig maxpuls, men vad göra? Det är skonsamt för ryggen....=)

2010-09-17 @ 17:39:27
Postat av: Magdalena

jag skulle inte kunna leva utan min cykel,då jag inte har nån bil. Men jag känner igen mig med det där att man blir så svettig och att man försöker cykla sakta men det går inte. Det blir automatiskt att man ökar tempot fast man börjar sakta...

2010-09-18 @ 08:38:36
URL: http://frokensarkioja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0