Styrka

Jag har precis avslutat ett styrkepass här hemma. Eftersom jag inte har något gymkort så försöker jag köra styrka efter löpningen 1-2 ggr/vecka. Men idag är det löpvila som gäller så därför blev det ett längre styrkepass med mina hantlar & min egen kroppstyngd. Sammanlagt höll jag på i ca. 40 min och fokus var på överkroppsträning. Benen tycker jag att jag tränar tillräckligt ändå, framför allt nu när jag cyklar överallt!

Så här efteråt kan jag konstatera två saker: Det ena är att jag är sannerligen inte starkast i stan. Herregud vad svag jag är i vissa muskler! Jag får ibland höra att folk tydligen uppfattar mig som stark. Väldigt märkligt! Det andra är att styrketräning knappast är det roligaste jag vet, varken hemma eller på gymmet. Jag tycker att det är roligt i ungefär 15 min. Sen tappar jag lusten.

Jag ska nog hålla mig till löpningen samt till mina korta styrketräningspass därefter.

Vad tycker DU om styrketräning?


Plankan - jobbig men effektiv!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0