Lugn löpning och bullbak

Under förmiddagen idag gjorde jag klart det sista på min hemtenta. Skönt med ännu en avklarad kurs. Fast nästa börjar redan imorgon så det är ingen rast eller ro. Efter lunchen åkte jag träningsklädd till skolan för att lämna in tentan och sprang sedan hem. Även denna gång blev det en extrasväng, vilket gjorde att vägen blev drygt 16 km (till skillnad mot ca. 8 km som är raka vägen).

Jag hade bestämt mig för att det skulle kännas lugnt och skönt HELA tiden. Jag har en tendens att springa på lite för hårt ibland. Helt omedvetet blir det så och jag brukar inte upptäcka det förrän jag börjar känna mig riktigt trött. Och då fortsätter jag ändå... I alla fall, idag skulle det inte blir så här och blev inte så heller. Jag lyckades faktiskt hålla nere tempot så att det kändes lugnt under hela passet. Enda undantaget var när jag märkte att jag kom ifatt två löpare längs Årstaviken. Då bara måste jag trycka på lite mer så att jag kommer förbi snabbt. Tävlingsmänniska som man är. Fast det var ingen tempoökning som gjorde mig särskilt trött så det var okej.

Efter löpningen har jag städat lägenheten och sedan bakat kanelbullar. Jag brukar inte baka bullar så vi får se om de blir goda. Jag sparade inte direkt på smöret så förhoppningsvis är bullarna riktigt smarriga. Det är framför allt min sambo som står för bullbaket i det här hushållet eftersom det är han som oftast vill äta dem. Men ikväll ska jag faktiskt njuta av en eller två nybakade kanelbullar. Gott!

Hoppas DU har en lika bra tisdag som jag.



Kommentarer
Postat av: Åsa

De ser jättegoda ut!

2010-11-17 @ 15:32:31
URL: http://www.trollmorspringer.blogspot.com
Postat av: Maja

Oh! Jag åt också bullar igår, TVÅ stycken! Och en idag :D Daniel & Klara hade bakat under dagen men sen blev det pepparkaksbak på kvällen :)

2010-11-17 @ 21:50:44
URL: http://majo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0