Inleder helgen med styrka

I eftermiddags körde jag ett styrkepass här hemma, vilket innebär ANDRA styrkepasset den här veckan. Det är bra. När jag styrketränar är det endast överkroppen som tränas. Resten av kroppen får tillräcklig träning genom löpningen. Eftersom jag inte har några ambitioner att bli någon slags kroppsbyggare så kör jag endast en eller ett par övningar för varje muskelgrupp och många repetitioner gånger tre på varje övning. Jag använder min egen kroppsvikt, hantlar på 4 kg, ett gummiband samt en matta. Även om jag skulle vilja ha lite tyngre hantlar för att slippa göra så många repetitioner (framför allt för biceps) så tycker jag att jag har precis vad jag behöver för att köra ett bra hemmastyrkepass.

Hoppas ni får en härlig fredagkväll!


Styrketränings-Lisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0