Bäversafari

Okej rubriken är en aning överdriven... Men det bor i alla fall en bäver i Sicklasjön. Fast jag har inte sett den. Däremot har jag under mina löprundor runt sjön lagt märke till bäverns framfart i skogen. För något år sedan kunde man se hur den avverkade träden närmast sjön. På senare tid har den även börjat knaga på träden som är på andra sidan om stigen, alltså upp mot skogen istället. I söndags när jag & Mats sprang längs Sicklasjön upptäckte vi att ett träd till och med hade fallit över stigen. Under dagens löprunda var det ytterligare ett som låg rakt över min väg. Och fler lär det bli.

Jag stannade faktiskt och tog några foton på bäverns verk. Det är ju inte varje dag man har så här mycket action på sina rundor så man får passa på att föreviga det (dessutom var jag JÄTTETRÖTT så det var himla skönt med en kort paus). Jag gillar Sickla-bävern.


 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0