Summering april

Återigen är det dags att summera en löparmånad. April har varit bra men inte mer. Det som har dragit ner månaden något är givetvis sjukdomen. Hade jag inte blivit förkyld hade jag antagligen återigen slagit rekord angående antal kilometer. Men så blev det inte. Jag är nöjd ändå.

Sammanlagd distans: 242 km
Sammanlagd träningstid (löpning & styrka): 19:38:09

Antal löppass: 20 st
Antal styrkepass: 6 st

Snitttempo: 5:05 min/km
Snittdistans: 12,1 km/pass (nästan en hel km längre i snitt än mars)

Huvudmålet med april var att köra långpass. Men även fortsätta med intervaller och backpass som tidigare. Jag vill ju gärna kombinera uthållighet och snabbhet.

Resultatet av dessa mål har blivit följande:

Tre långpass
30,07 km - 2:37:29
29,91 km - 2:40:22
23,50 km - 2:05:11

Ett intervallpass
6x1000 m

Två backpass
Lilla Sicklabacken
Hammarbybacken

Jag hade velat få in ytterligare ett intervallpass men så har det inte blivit, tyvärr. Vid nästa summering hoppas jag att jag känner mig förberedd och framför allt TAGGAD inför Stockholm marathon.

April får sammanfattas med en bild på nya löparskor och bara ben. Kan väl knappast bli bättre?




Kommentarer
Postat av: Alexander

Känns som att du är rätt seriös med löpningen! : ) . Nåt bra tips på intervallträning? Inte kommit till det stadiet att jag börjat med det ännu. Näe jag har väl sprungit i strax över 3år nu. Så skulle vara fint att kunna bättra HM-tiden rätt rejält nu! Lycka till...

Postat av: Lisa

Alexander, kolla in mitt nästa blogginlägg så får du kanske lite tips. Jag tar inspiration av Szalkais träningsprogram på marathon.se så kolla där också. =)

2010-05-04 @ 20:37:25
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0