Redan nervös

Jag är nog lite (som man förr kallade det) "nervklen". Det är väl inte normalt att redan idag vara jättenervös inför Varvet? Jag hade alldeles nyss svårt att få ner lunchen. Hur ska det här sluta? Jag måste ju äta ordentligt inför loppet. Och ännu värre, om det känns så här inför ett lopp som jag sprungit fyra gånger innan, hur fasiken kommer jag då känna det inför maran?! Nervvrak?

När jag var liten och sprang lopp var jag också skitnervös innan och mådde verkligen dåligt. Den jobbiga känslan inför tävlingar var en bidragande orsak till att jag då slutade löpträna. När jag som vuxen började springa lopp igen var jag inte alls särskilt nervös men ju fler lopp jag har avverkat desto mer nervös blir jag. Kan det vara så att jag känner press att slå mina personbästa och blir då rädd att misslyckas?

Någon som har ett bra tips på hur man kan hantera sin nervositet inför ett lopp?

Kommentarer
Postat av: Tobias

Lite nervös är ju bra att vara men jag känner igen det där att det kan bli för mycket. Vet inte om jag har något bra tips på hur man slipper vara nervös men att inte fokusera allt för mycket på slutresultatet (veckan) innan loppet kan nog vara bra.



Istället bara fokusera på genomförandet, sedan får slutresultatet bli det de blir. Då tar man bort fokus lite från det som gör att i alla fall jag blir nervös, nämligen sluttiden.

2010-05-20 @ 22:41:09
URL: http://blog.noll.se
Postat av: Lisa

Mycket kloka ord där Tobias. Jo det är nog sluttiden som även jag är nervös för och det är egentligen ganska löjligt. Det blir ju faktiskt som det blir! Ska verkligen försöka att fokusera vid annat. Tack så mycket för tipset!

2010-05-21 @ 08:55:06
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0