Jogga med barnvagn

Nu har ju inte jag några egna barn men om jag någonsin skaffar så kommer jag garanterat att försöka jogga med dem. Dessutom har jag & Mats redan planerat att om vi har plats ska vi införskaffa ett löpband under eventuella föräldrarledigheter. Måste ju vara bästa sättet att hålla uppe löpningen. I kombination med en löparvagn då såklart!

Idag provade jag i alla fall att jogga lite med barnvagn. Eftersom min systerdotter behövde barnvakt och jag ändå vilar från löpning idag så passade det bra. Istället för att åka tvärbanan tillbaka till Årsta när jag skulle lämna henne så tog vi oss en 4 km promenad/joggingrunda dit. Nu har inte Tilma någon löparvagn och hennes sulky är väl inte den mest lättmanövrerade men det gick ganska bra ändå. Jobbigt var det definitivt så jag förstår att man inte kan hålla ett särskilt högt tempo. Det var dessutom tur att vi stannade och letade spindlar lite då och då så man fick vila lite! Roligt hade vi i alla fall båda två.


Min nyaste (och sötaste!) löparkompis


Kommentarer
Postat av: Tobias

Med en löparvagn går det faktiskt att hålla ganska bra tempo även om pulsen blir lite högre än utan vagn. Är egentligen inga som helst problem att springa med vagn när man vant sig. Kolla på Björn Suneson som korsar USA med joggingvagn...fast utan barn i då...



Problemet är väl då snarare att sonen inte alltid tycker det är lika kul som jag tycker... ;-)

2010-05-06 @ 23:19:20
URL: http://blog.noll.se
Postat av: Lisa

Ja det svåraste är väl att underhålla barnet under passet. Eftersom jag inte ska ha barn just nu så har jag några år på mig att hitta på några knep! =)

2010-05-07 @ 15:40:05
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0