Varvet och jag

Som jag tidigare har skrivit så firar jag och Göteborgsvarvet 5-årsjubileum i år. Imorgon är det blir alltså femte året som jag springer Varvet. Tänk vad tiden går! Förhoppningsvis kommer traditionen att fortsätta och jag vill inte missa något år, om jag så ska släpa mig runt för att jag är i dålig form/gravid/skadad/sjuk/nyförlöst. Ja, det kan finnas många anledningar till att tiden blir dålig men faktiskt inte så många till att inte ställa upp alls!

Mina fyra tidigare Göteborgsvarv har i alla fall sett ut så här:

2006
Mitt första lopp sedan typ Växjöloppet -93! Var inte alls nervös utan såg det bara som en kul grej på vägen mot det stora målet, Stockholm marathon, ett par veckor senare. Kom i mål och var inte särskilt trött alls men hade haft SKITKUL!

Tid: 1:52:03

2007
Hade ändrat träningen lite jämfört med året innan genom att öka tempot något. Men hade inte kört särskilt långa pass eller ökat antal pass i veckan. Var riktigt nöjd med tiden! Mådde dock inte bra efter, fruktansvärd huvudvärk. Blev riktigt sjuk någon vecka senare.

Tid: 1:41:37

2008
Hade inför loppet som mål att gå under 1:40 men visste att det skulle bli tufft. Var riktigt nervös. När det var ca. 5 km kvar av loppet kom det upp en man jämsides med mig och tackade för draghjälpen de senaste kilometrarna. Han erbjöd sig att agera hare åt mig en stund för att återgälda. Jag hängde på och tänkte hela tiden att jag inte kunde släppa. Mannen hade ju varit imponerad av mitt tempo innan! Höll ryggen ändå in i mål och vi grattade varandra efter mållinjen. Jättekul! Men jag var HELT slut och hade sedan magont och var illamående hela kvällen.

Tid: 1:37:49

2009
Jag tänkte att det detta år ALDRIG skulle kunna gå fortare än 2008. Hade som målsättning att komma in på en liknande tid som då. Var jättenervös eftersom jag nu visste vilken kapacitet jag faktiskt hade. Sprang galet fort och passerade första milen på 44 och nånting. Herregud! Var fruktansvärt sliten från Avenyn och till mål. Men SÅÅÅ nöjd med tiden, såklart! Och jättestolt över mig själv. Mådde utmärkt efter loppet!

Tid: 1:36:34

Vi får väl se vad 2010 års Varv har att erbjuda...


Nöjd och glad 2008


Kommentarer
Postat av: pilla

Vilken härlig blogg :) Lycka till imorgon, jag kör min tredje arsjubileum!

2010-05-21 @ 13:25:08
URL: http://pernillabredolt.blogspot.com
Postat av: Lisa

Tack så jättemycket Pilla!

2010-05-21 @ 13:41:55
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/
Postat av: Åsa

Önskar dig ett stort lycka till och håller tummarna, stenhårt!

2010-05-21 @ 14:33:57
Postat av: Lisa

Tack så mycket Åsa! Det känns bra att du håller tummarna för mig. =)

2010-05-21 @ 14:53:16
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0