Förkyld men ändå inte

Senaste veckan har jag vaknat med en täppt näsa. Täpptheten (roligt ord!) har minskat under dagen men inte försvunnit helt. På Göteborgsvarvet hade jag riktigt tung andning och jag upplevde att det berodde på att jag var just täppt i näsan. Dessutom nyser jag en del och idag vaknande jag med fruktansvärd huvudvärk. Det låter ju som förkylningssymptom men jag känner mig frisk i övrigt! Inte trött i kroppen eller ont i halsen.

Tankar om allergi har givetvis slagit mig och jag har provat Loratadin. Jag tycker dock inte att det har gjort någon skillnad. Men jag kanske ändå ska ge allergimedicinen en chans till. En tablett om dagen några dagar framåt så kanske det blir bättre? Vad tror ni? Någon som har erfarenhet av allergi och tror att det kan vara det? Eller är det en förkylning? Jag blir jätteglad för alla tankar och idéer!


Kommentarer
Postat av: Mats

Du vet att vi har en allerginässpray va? Den är lite större än de vanliga men jag vet inte var den ligger...

2010-05-29 @ 14:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0