Dressed For Success

Förutom att dagens rubrik är en fantastiskt bra låt med Roxette så är det ett av mina mantran inför lördagens marathon. Eftersom SMHI idag visar att det blir soligt och ca. 18 grader på lördag så blir det korta tights och linne för min del. Dessutom kommer jag att ha keps. (På Göteborgsvarvet valde jag bort kepsen för jag ville passa på att bli lite blond av solen. Jag vet, JÄTTETÖNTIGT! Men sån är jag.)

Jag har aldrig sprungit ett lopp med keps innan men jag springer väldigt ofta med något på huvudet när jag tränar, keps eller pannband. Jag har VÄLDIGT mycket hår, både tjockt och långt och en huvudbonad hjälper till att hålla det på plats. Min blå keps sitter bättre än min vita så det blir nog den på maran. Dessutom så kanske man sticker ut lite mer ur mängden av alla vita kepsar. Dressed for success med keps alltså!

Brukar du springa med keps? Blir det keps på maran på lördag?


Kommentarer
Postat av: Staffan

Det blir i princip alltid keps numera under den varma årstiden och av flera anledningar.



1. Främsta anledningen är att en keps funkar bra som svettband, det värsta jag vet är när salt svett rinner ner och svider i ögonen under ett löppass, det förstör hela löppasset!

2. Jag har allt mindre hår på skallen :-) och en keps skyddar mot solen och skärmar bort lite ljus.

3. På maran är det jätteskön svalka att doppa kepsen i vatten och att sedan sätta kepsen på huvudet!



Det blir en väldigt tunn (vit) Adidaskeps jag hittade på Runners Store på maran, ovandelen är nästan bara ett tunt nät. Sedan får Claes Runheim tycka vad han vill om kepsdebatten på sin ledarsida i RW :-)

Postat av: Lisa

Ja Staffan, kepsdebatten i RW är onekligen intressant. Runheim tar faktiskt själv upp kepsens vara eller inte vara i hans senaste blogginlägg här: http://www.runnersworld.se/blogs/claesbloggar/index.htm

2010-06-01 @ 13:58:34
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0