Äntligen ett riktigt långpass

Förra veckans inplanerade långpass blev ju inte riktigt som jag hade tänkt mig. Men idag lyckades jag genomföra hela långpasset utan att behöva bryta! Hurra! Sammanlagt sprang ca. 31,2 km och i genomsnitt höll jag 5:15 min/km.

Jag är grymt nöjd. Och då inte bara beroende på tempot utan även hur kroppen kändes. Jag var riktigt pigg i kroppen och kunde till och med öka på slutet. Den där riktiga tröttheten kom liksom aldrig. Underbart! Hade jag inte varit kissnödig på slutet och om det inte hade blåst så mycket hade detta långpass varit helt perfekt. 31,2 km är dessutom det näst längsta jag någonsin har sprungit. Bara marathon slår det.

De senaste långpassen har jag haft med mig Maxim sportdryck som serveras under marathon. Kanske var det därför dagens löppass gick så bra?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0