Två vilodagar i rad!

Alldeles nyss tog jag beslutet. Jag ska vila från löpning både idag och imorgon. Att inte träna något alls under två hela dagar har inte hänt sedan jag var sjuk runt nyår. Kanske är dags nu då?

Det är sannerligen inte helt lätt att hålla sig borta från löpningen men eftersom jag sprang 25 km i 5:11-tempo igår och har lite ont i halsen idag så känns det som att vila är det enda rätta. Dessvärre har jag en sjukt intensiv vecka framför mig, så det kommer bli planering på hög nivå för att alls kunna träna. Detta gör att vilobeslutet är ännu tuffare att ta. Imorgon kommer jag med stor sannolikhet inte hinna träna och inte heller på onsdag. Jag har tänkt att köra någon lugnare vecka nu snart men inte nödvändigtvis denna. Men man kanske får tänka om?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vila är viktigt! Passa på nu när du har mycket och göra och ändå har svårt att hinna träna, då är det ju perfekt att vila lite.

2010-03-14 @ 22:22:21
URL: http://blog.noll.se
Postat av: Helena

Jag känner din ångest ända hit Lisa! =) Kom ihåg att träning inte ska stressa, det ska vara ett sätt att komma bort från stressen! Blablablabla.....det var dagens moralkaka från fröken fräken! Kolla min nya blogg förresten.....

2010-03-16 @ 19:01:41
URL: http://suddgumman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0