Löpning eller simning?

Gårdagens inlägg om löpning på asfalt är redan ett minne blott. För idag håller Stockholm på att svämma över. Eller åtminstone förvandlas till ett vattenlandskap. Min träningsplan för dagen var fartlek runt Södermalm. Men istället för olika tempohöjningar handlade träningen istället mest om att undvika att drunkna. I början av rundan försökte jag ta mig upp på snövallar för att slippa springa i det värsta vattnet. Men så småningon gav jag upp. Längs med Stadsgårdskajen plöjde jag rakt igenom den decimeterdjupa floden som täckte HELA cykel- och gångvägen. Iskallt för stunden men fötterna värmdes upp ganska fort ändå.

Mitt motto för dagen: Det som inte dödar, det härdar. (Och jag drunknade ju faktiskt inte!)


Blöta fötter (man kan ana den riktiga "torra" färgen, den ljusa uppe på foten)


Kommentarer
Postat av: Tobias

Och nu fryser det. Imorgon kommer det vara skridskobana! Starkt att springa genom vattenpölarna. Jag tyckte vattnet var så kallt så jag försökte hålla mig på kanterna när jag sprang runt söder igår.

2010-03-01 @ 21:49:15
URL: http://blog.noll.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0