Långpass på Djurgården

Jag ska, till skillnad mot de flesta andra löpare i Stockholm, faktiskt INTE springa Premiärmilen imorgon. Det skulle vara himla roligt och jag hade gärna gjort det men tyvärr sätter min något ansträngda studentekonomi stopp för ännu en anmälningsavgift.

Istället blev det ett härligt långpass i delar av Stockholms innerstad. Huvudmålet var en runda på Djurgården.

När jag pluggade på GIH och var nyinflyttad i Stockholm gick mina rundor ofta på Djurgården. Det var perfekt att byta om till löparkläder i plugget och sedan ta Valhallavägen ner till Djurgårdskanalen. Väl där gick det ju att variera rundorna hur mycket som helst.

Jag har länge saknat att springa på Djurgården så därför bestämde jag att dagens långpass till viss del skulle gå där. Sammanlagt blev det en runda på drygt 27 km, vilket är det längsta jag har sprungit sedan Lidingöloppet i september. Kroppen kändes lite seg i början men kom igång efter 6-7 km. Sen flöt det på bra.

Jag tänkte en del på maraton när jag sprang eftersom jag passerade en del av banan under dagens pass. Det ska bli så roligt att springa Stockholm maraton igen. Fast jag måste medge att jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning!


Här är två Djurgårdsbilder under Stockholm maraton:


(från loppets hemsida)


Kommentarer
Postat av: Maja

Men skräckblandad förtjusning verkar ju funka för dig med tanke på hur bra det gick i torsdags med intervallerna? ;D Roligt att du kom igång efter 6-7 km, då brukar jag vara klar :)

2010-03-27 @ 22:42:35
URL: http://majo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0