Jag är härdad och nöjd

I gårdagens blogginlägg skrev jag ju om hur tufft det har varit att hålla uppe motivationen under vintern (åh nej, jag som hoppades slippa nämna det ordet på ett tag!). Senare igår kom senaste numret av Runners world i brevlådan och chefredaktören Claes Runheim tog även han upp det heta ämnet "Vintern".

Runheim skriver: "Som löpare kan jag konstatera att denna vinter har varit tuff. Alla ni som har lyckats hålla kvar motivationen och kört på med träningen som vanligt behöver inte vara oroliga inför framtiden. Ni är härdade."

Både under januari & februari sprang jag över 200 km, vilket ju trots allt visar att jag faktiskt tränade på som vanligt. Yes, jag är härdad.

Runheims ord tillsammans med dagens intervallpass som gick riktigt fort (vad sägs om under 4 min/km på fyra av sex 1000 m-intervaller?!) ökar minsann mitt något sargade självförtroende. Nu ser jag verkligen positivt på vårens löpträning!

Vad får er andra att känna er nöjda med er själva?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0