Tjejmilen

Jag har hela tiden haft i tankarna att jag ska springa Tjejmilen i år också. Men det har liksom inte blivit av att jag har anmält mig. Jag har nog dragit ut lite på det eftersom det är så himla jobbigt att springa en mil. Åtminstone om jag ska försöka slå förra årets tid, 43:04. Och det vill jag ju! Det är ju i princip maxning från första steget som gäller.  Fruktansvärt jobbigt alltså!

Men igår anmälde jag mig till slut så nu finns det ingen återvändo. Det är väl bara att ställa in sig på den tuffa uppgiften som en maxning på milen faktiskt är. Samtidigt är det ju himla roligt. Jag antar att man kan säga att jag känner en skräckblandad förtjusning inför millopp!

Vilka mer ska springa Tjejmilen?



Tjejmilen 2010


Kommentarer
Postat av: Pelle

Jag har sprungit så länge jag kan minnas, men förra året la jag av, tröttnade tvärt på långpass i regn och att resultaten uteblev. Började istället med styrkelyft som jag fastnade direkt för och har kört sen förra sommaren. Nån gång under året ramlade jag över din blogg. Nu i efterhand kan jag konstatera att det är tack vare den som jag hittade löpningen igen. Slet mig runt gbg-varvet otränad på 1.46 (bästa 1.30). Blev så jäkla pepp så nu blir det 4-5 mil i veckan! Rundade milen på 42 min i lördags. Nu väntar Lidingöloppet och Prinsens Minne (21km). Jaja, blablabla. Jag ville egentligen bara säga tack för att din inspiration smittade av sig så på mig. Det är kul att löpa igen!

2010-07-28 @ 05:36:03
Postat av: Åsa

Jag, viskar jag lite försiktigt. Men jag är nöjd om jag tar mig runt.

2010-07-28 @ 12:03:51
URL: http://www.trollmorspringer.blogspot.com
Postat av: John

Vill tipsa om ett annat 10km-lopp som du inte får missa!

Kistaloppet den 18 september.



Ett nystartat lopp i förorten med en snabb och kontrollmätt bana som innehåller löpning genom Kista galleria, ut på järvafältet och slutspurt genom höghusen i Akalla och Husby!



Kolla in www.kistaloppet.se



Välkommen till förorten

2010-07-29 @ 23:08:40
Postat av: Lisa

Pelle, vad glad jag blev när jag läste ditt inlägg och att du har hittat tillbaka till löpningen. Håll mig gärna uppdaterad på hur det går för dig med träningen. Lycka till. Vi ses på Lidingöloppet!



Åsa, jag vet att du kommer ta dig runt. Bara du får hålla dig frisk och hel.



John, jag har hört talas om Kistaloppet. Är helt klart intressant. Tack för tipset!

2010-07-30 @ 20:18:07
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0