Rehabträning

Parallellt med att jag tränar på som vanligt med löpningen så har jag den här veckan börjat köra rehebträning för min onda häl. Ibland är det himla bra att ha en mamma som är sjukgymnast och även om hon för tillfället framför allt arbetar med människor som är i 80-årsåldern så kunde hon gräva fram ett behandlingsprogram för hälseneskador i sina gömmor. Fast hälseneskador kanske är en vanlig åkomma bland äldre personer? Skadan kanske är ett åldringstecken?

Gammal eller inte så kör jag i alla fall efter vecka 1 på programmet nu och det består av följande övningar:

- Cirkulationsövningar
- Tvåbenta tåhävningar på plant underlag (3x15)
- Enbenta tåhävningar på plant underlag (3x10)
- Excentriska tåhävningar på plant unnderlag (3x10x2)

Under dagens löppass kände jag nästan ingen smärta alls, dock kom den efteråt men det är absolut ett steg i rätt riktning. Jag är definitivt hoppfull!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas hälen blir bra snart!

2010-08-03 @ 09:07:54
URL: http://springamera.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Tack Jenny! Det hoppas jag oxå. =)

2010-08-03 @ 20:40:52
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0