Akilleshäl

Min akilleshäl är verkligen en akilleshäl. Med det menar jag att jag har ont i min vänstra häl. Även om jag har sprungit i ganska många år nu så har jag väldigt sällan drabbats av några skador. MEN! Sedan i vintras har jag dragits med denna onda häl. Så här länge har jag aldrig känt av en skada tidigare. Jag kan springa, men det gör ont. Efter ca. 50 min löpning släpper dock smärtan. Kanske beror det på att jag inte längre har någon känsel?

Det är svårt att erkänna det men nu jag gör det ändå; Hälen gör faktiskt ondare nu än tidigare! Den HAR blivit sämre. Det känns inte kul alls. Kanske ska prata med mamma sjukgymnast om problemet. Hon får hitta på någon rehab-övning åt mig. För att halta sig igenom vissa löppass nu känns verkligen inte helt optimalt. För springa, det MÅSTE jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0