Styrketräning

Att styrketräna är sannerligen inte det roligaste jag vet. Det finns egentligen bara två anledningar till att jag gör det ibland; det ena är för att bli en starkare löpare och det andra är för utseendets skull.

 

Idag har det i alla fall blivit ett litet styrkepass här hemma. Jag tränade ben, mage, rygg, biceps, triceps och axlar. Att träna mage och triceps är nog det enda som är någorlunda kul, där syns det ju resultat direkt! Jag har ganska lätt att få synliga muskler om jag vill och framför allt på magen, vilket jag är tacksam för. För övrigt så tränar jag med lätta hantlar men kör desto fler upprepningar istället. Att vara vrålstark och köra med tyngsta vikterna på gymmet är inte riktigt min grej.


Kommentarer
Postat av: Maja

You lucky! Att fsynliga muskler på magen är inte det lättaste, så bra har inte vi andra det tyvärr.. :)

2010-01-17 @ 20:30:13
URL: http://majo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0