Löpning i snö & kyla

Jag behöver en paus från socialpolitiken så därför blir det ett litet inlägg om senaste tidens löpning, som framför allt domineras av snö & kyla! 

Jag gillar vintern och framför allt när det är snö. Det ska vara snö på vintern. Jag gillar även att springa på vintern, trots flera mindre roliga företeelser som dyker upp. Jag känner en slags hatkärlek till vinterlöpning. I fredagskväll var det så kallt att mina ögonfransar frös ihop och jag kunde knappt öppna ögonen, det har faktiskt aldrig hänt förut. Idag halkade jag runt Södermalm i snömodden, skitjobbigt trots att tempot inte var så mycket att hänga i julgranen.

I år har jag dock investerat i ett par broddar, vilket definitivt underlättar där det är halt. Men det är ändå svårt att få till några riktiga kvalitetspass när det ser ut som det gör på gatorna. Jag får vänta tills snön är borta helt enkelt. Kollade runt lite på olika gym för att se vad ett månadskort kostar men ärligt talat är det inte värt 500 kr för att få tillgång till ett löpband. Jag följer mantrat som säger att utomhuslöpning är betydligt med effektivt än löpning på band för att motivera mig när jag ger mig ut i snön!

Broddar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0