Lisa vs Snön 1-45

Som det går att läsa i dagens rubrik så börjar jag knappa in på snön. Äntligen! Det var riktigt motigt att ge sig ut och träna idag men jag vägrar låta mig hindras av något som löjligt som olust. Jag bestämde mig för en lite kortare runda och kanske kanske kunna springa lite fortare än vad den senaste passen har inbjudit till. Eftersom det är sjukt moddigt och halt har jag legat ungefär 20-30 sek långsammare varje kilometer än vad jag brukar göra. Är riktigt knäckande för självförtroendet. Och inte minst fruktansvärt jobbigt.

Men idag, hör och häpna, var det faktiskt plogat på flera håll! Detta innebär alltså att den mesta lösa snön var borta och att underlaget istället bestod av hård packad snö och is. Helt okej faktiskt! Eller, helt underbart jämfört med hur det har varit! Även om jag inte hade helt bra fäste och att det på några ställen fortfarande var som att springa i potatismjöl kändes det sååå mycket lättare att springa idag! Det var verkligen en kick för självförtroendet att kunna hålla 4:43-tempo i snitt på rundan, detta trots att snön inte var helt borta. Jag är nöjd!

Hörde förresten på radion idag att det har varit fyra gånger som många halkolyckor denna vinter än tidigare och att Stockholm stad nu satsar 25 miljoner extra på snöröjningen. Inte en dag för tidigt!

Appropå att springa i snö och kyla. Här är ett gäng riktiga hårdingar:

http://www.marathon.se/news/Article.cfm?NewsId=964694

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0