Vilodag och OS

Jag är inte så bra på att vila. Men jag gör det ändå. Jag vet att vilan är oerhört viktig för att förbättras som löpare. Varje vecka har jag åtminstone en dag då jag inte tränar alls. Vilodagen är skön med samtidigt väldigt jobbig. Jag vill ju ut och springa! Fast jag har blivit bättre på att passa på att njuta de dagar jag inte tränar och göra sådant som jag annars inte hinner.

Idag ska jag inte träna. Istället för träning har det blivit skola, handling på Willys i Sickla, diskning, läsning (INTE kurslitteratur utan Snabba Cash, bra bok!) och städning. Snart ska jag laga mat och ikväll ska jag träffa mina fina klasskompisar. Ska dessutom hinna med att se Emil Jönsson vinna OS-guld på sprinten också har jag tänkt. Kanske även Hanna Falk och Anja Pärson fixar medalj idag? Jag äääälskar OS!

Förresten, Emil Jönsson har en vilopuls på 30. Galet!






Kommentarer
Postat av: Frida

Ja, där ligger man i lä. Med vilopulsen alltså! Med att ta OS-guld också för den delen...

2010-02-17 @ 18:45:58
URL: http://militarmamman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0