Vädrets makt

Jag har börjat fundera på om jag möjligtvis är lite otursförföljd, åtminstone när det gäller träning. Okej, jag har nästan aldrig varit skadad så det tyder ju snarare på motsatsen. Men VÄDRET är sannerligen inte på min sida! Jag har tränat inför Stockholm marathon en gång tidigare och det var 2006. Om någon minns så kom det massa snö kring jul/nyår 05-06 och den låg kvar på Stockholms gator till ungefär april. Svårt att få till bra löppass när snöröjningen dessutom är under all kritik. Jag kan. utan att tveka, konstatera att det är något liknande och kanske till och med värre som sker i år. Så mycket snö på alla vägar att jag blir tokig! Det gååår inte att få till några bra pass och motivationen är verkligen inte på topp. Det ironiska är att 2007/2008 skulle jag träna inför Öppet spår och då var det i princip en hel vinter utan snö. Tack för det!

Men jag kämpar på, tänker minsann inte ge mig i första taget. 2006 gick ju marahton bra till slut. Låg dessutom sjuk i influensa i februari (minns att OS var på tv och det var min räddning!) Sluttiden på marathon det året blev 4:01:04 och jag vet att jag är i betydligt bättre form nu. Ge mig bara lite mer motivation! Och plogade gång- och cykelvägar.


Hemska snömodd - försvinn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0