Träningsläger

Man skulle kunna säga att jag är på träningsläger i Trollhättan. Fast egentligen är jag ju på besök hos min Mats som gör sitt ex-jobb här och tillfälligt flyttat hem till sina föräldrar. Jag tog tåget från Stockholm i lördags morse och efter att ha ätit lunch åkte vi till Vänersborg för att åka längdskidor. Riktigt fina spår var det i skidstugan. Verkligen.

Igår var det långpass som stod på schemat. Vi nöjde oss med drygt 20 km, Trollhättan runt kallade vi rundan. Trevligt pass med fin omgivning. Trollhättans stad är dessutom ganska mycket bättre på att ploga undan snön än vad Stockholm är så underlaget var det bästa jag har sprungit på de sedan snön tog Sverige i ett järngrepp vid jul. Ris till huvudstaden och ros till industristaden alltså.

Idag är det dags för nästa träningspass under träningslägret. Jag ska få springa på löpband på gymmet där Mats exjobbar. Hurra! Ska passa på att köra intervaller för det är något som definitivt är omöjligt i snömodden utomhus.

Imorgon tisdag bär det av hem till Stockholm igen. Tråkigt. Men först är det givetvis en kväll med massa spännande skidåkning från OS. Heja Kalla! Heja Hellner!

Kommentarer
Postat av: Frida (Elinas syster)

Nejmen, Lisa! Vilket sammanträffande!

Jag började blogga för några månader sedan, mest om min graviditet. Sen här om dagen hittade jag Lofsans härliga blogg med hennes otroligt gulliga son och om träning.

Jag vill kalla mig löpare nu mera, med mina normalt 4 till 5 mil i veckan och saknar det något fruktansvärt! Som gravid får jag nöja mig med hundpromenader...

På Lofsans blogg kunde jag inte längre slita mig från all inspiration till träning och framförallt löpning, så jag klickade på länken GIH-Lisas löpblogg. Och där hittade jag dig!

Världen är bra liten. =)

Är allt bra med dig? Mötte Hanna i somras hon sa att de köpt sommarstuga. Härligt!

Kram

2010-02-16 @ 19:42:18
URL: http://militarmamman.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0