Projekt fläta

Förutom att huvudmålet med min träning just nu är Stockholm marathon den 5 juni finns även ett annat parallellprojekt. Projekt fläta. Eftersom jag har så helt enormt tjockt hår (tack mamma!) så kan jag inte ha det i en vanlig tofs allt för länge. Det blir för tungt och jag får huvudvärk & ont i nacken. När jag dessutom springer och svettas blir håret ännu tyngre.

Lösningen på problemet har jag insett är en fläta. Det blir inte alls samma tyngd för huvudet då. Projekt fläta handlar alltså om att jag håller på att öva mig i att göra en perfekt inbakad fläta, som håller håret på plats utan att bli tungt. Det svåra är att få flätan tillräckligt hård och eftersom jag har lite olika längder i håret blir det lätt att lite hår lossnar ur flätan. Den 5 juni ska jag ha en grymt stabil inbakad fläta som utan problem håller i 42195 meter!



Flätan inför dagens löppass blev ok


Kommentarer
Postat av: Maja

Snyggt! Du ser ut att vara väldigt nära målet tycker jag! :)

2010-02-18 @ 15:02:00
URL: http://majo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0