Löpning som terapi

Om jag har en dålig känsla, är nedstämd, ledsen, stressad eller något liknande så fungerar löpning som terapi. Även om jag då är som minst sugen på att ge mig ut på en runda så vet jag att det kommer kännas så mycket bättre efteråt. I söndags var en sådan dag. Mats åkte tillbaka till Trollhättan efter att vi tillbringat helgen tillsammans här hemma i Stockholm. Jag hade en riktigt dålig känsla i magen. Det är alltid tungt när han åker. Men då bestämde jag mig för att ge mig ut på en löprunda. Och det fungeradeKänslan när jag kom hem igen var inte alls lika tung. Givetvis saknade jag fortfarande Mats men under löpningen kunde jag i alla fall rensa bort de värsta obehagskänslorna. Löpning är verkligen bra för allt möjligt.

Kommentarer
Postat av: Maja

Du är så klok, så klok. Funkar likadant för mig med träningen. Det känns alltid bättre efteråt!

2010-02-10 @ 14:55:55
URL: http://majo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0