Tågkaos och misslyckat intervallpass

Precis som jag förutspådde så gick tågresan från Stockholm till Trollhättan igår allt annat än smidigt. Jag bara undrar en sak; Kollar man inte spåren extra noga inför en av årets största reshelger för att minimera risken för problem? Tydligen inte. Spårfelet söder om Stockholm orsakade ett mer eller mindre kaos i tågtrafiken igår. Jag kom iväg ca. två timmar efter ordinarie avgångstid. Innan dess hade det dessutom förmedlats diverse information som sedan ändrades, ändrades igen och igen och igen... Och givetvis visste ingen något om något. Mitt i allt kaos på centralen kom det dessutom in en AIK-klack på ca. 30 pers och började ropa & sjunga. Efter en stund blev de omringade av massa poliser. Men de fortsatte sina hejaramsor en bra stund innan polisen fick ut dem. Mycket märkligt. Precis som det inte var nog kaos som det var.

När jag äntligen kom fram till Herrljunga hade mitt anslutningståg för länge sedan gått och inga fler tåg gick eftersom klockan var sent. Fem minuter innan vi var framme i Herrljunga ropades det i alla fall ut att bussar väntade på oss som skulle byta. Tidigare än så hade de inte kunnat lösa problemet. Fem minuter är inte särskilt lång framförhållning. Mats och jag hade redan bestämt att han skulle köra från Trollhättan och hämta mig. Så istället för halv tio var jag framme halv tolv. SJ är verkligen toppen!

Tidigt i morse följde jag med Mats till hans jobb för att springa på löpbandet. Intervaller var planen. Efter uppvärmningen på ca. 3 km satte jag igång. Tanken var att jag skulle springa 6x1000 m i ungefär 3:55-tempo. Det blev bara en intervall. Direkt efter första intervallen började jag må illa och sen svartnade det för ögonen. Jag fick sätta mig ner på golvet. Riktigt läskigt! Jag har aldrig varit med om något liknande. Som tur var återhämtade jag mig efter ett par minuter. Men några intervaller vågade jag inte köra. Istället blev det ett lugnt distanspass och därefter några styrkeövningar. Jag vet inte riktigt vad det här beror på. Blodtrycksfall? Jag har haft en sjukt stressig period och sov endast 6 h i natt och köra tuffa intervaller kl. 7 på morgonen är kanske inte det bästa då. Dessutom är jag lite rädd för att jag har en förkylning på gång. Jaja, man inser att man inte är odödlig i alla fall.

Om en timme kör vi ner till Karlskrona. Förhoppningsvis blir det inga förseningar nu. Opeln kan man lita på till skillnad mot tåget.

Kaos

 

En aning missbelåten efter intervallerna som inte blev av


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0