Lördagslångpass

För min del passar det absolut bäst att springa långpass på lördagar och då helst på förmiddagen. För mig hör lördagar och långpass ihop. Om jag inte har möjlighet att springa på lördagen så känner jag mig inte helt tillfreds med helgen. Jag blir rastlös. Givetvis är det ett problem då det ibland faktiskt inte går att få in ett långpass på lördagen. Men med lite planering och inte minst prioritering så brukar det faktiskt gå. För jag vill inte vara utan mina lördagslångpass.

Idag gav jag mig ut på en 25 km-runda strax innan tio. Underlaget var inte det bästa men det är bara att bita ihop. Skönt i alla fall att kroppen svarade bra idag. Jag var verkligen pigg. Åtminstone efter min "startsträcka" som är några kilometrar. Efter drygt 8 km fick jag sällskap av Klara. Hon sprang med mig runt Kungsholmen. Att springa tillsammans med Klara är så himla roligt och jag är verkligen glad över att jag har hittat en vän som dessutom är min löpar-kompis. Fast idag tyckte nog Klara att jag var lite småjobbig. Hon blev nämligen söndersnackad av mig. Eftersom kroppen var pigg så hade jag inga som helst problem med att prata, trots ett ganska bra tempo och tuffa backar. Förlåt Klara, nästa gång ska jag vara tystare! =)


Efter en lång stretch på golvet framför tv:n ska jag njuta av lördagen. Dagen bjuder på mycket sport på tv som bara måste ses, längdskidor, skidskytte och inte minst semifinal i handbolls-em för damer. Spännande! Ikväll blir det lite partaj med mina klasskompisar.

Trevlig lördag alla!


Glad och nöjd efter lördagslångpasset


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0