Längdskidåkning

Igår åkte jag äntligen längdskidor. Det är så himla roligt och ett perfekt komplement till löpningen. Eftersom Mats hade ledig dag så åkte vi till Rudan i Haninge redan på förmiddagen. Det var bara vi och några pensionärer i spåret. Lyxigt! Att spåren dessutom var fantastiskt fina gjorde ju inte saken sämre. De var faktiskt i klass med spåren i Orsa förra vintern. Riktigt bra jobbat av spår-personalen!

Vi åkte drygt 10 km och det gick förvånansvärt lätt. Åtminstone konditionsmässigt. Däremot känner jag att jag är alldeles för klen i överkroppen för att få till en kraftfull stakning. Jag får verkigen jobba. Men fantastiskt roligt är det! Idag har jag dessutom träningsvärk i axlarna, biceps och i ljumskarna.

Förhoppningsvis blir det mycket längdskidåkning den här vintern.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0