Tredagars-vila

Helt oplanerat så har jag vilat helt från träning i hela TRE dagar. Och då utan att vara sjuk, i alla fall inte så sjuk så att jag inte kan träna, lite småförkyld är jag ju faktiskt just nu. Orsaken till tredagars-vilan är nämligen en utdragen tand. Efter att ha kämpat med smärtan i två dagar åkte jag akut till tandläkaren och en timme senare var tanden borta. Tandläkaren gav mig stränga order att inte träna på två dagar pg.a. att det då skulle kunna börja blöda igen. Jag har nu gjort som tandläkaren sa och eftersom jag inte tränade dagen före utdragningen så har det alltså blivit vila i TRE dagar.

Men idag är det äntligen dags för löpning igen. Jag är tillbaka i Stockholm så det blir första passet här sedan marathon. Ikväll åker vi sedan till Turkiet och givetvis kommer vi springa även där. Fast det blir inga 25 km:are direkt. Det är ju trots allt 37 grader varmt där nere.

Om en vecka är jag tillbaka och då är det dags för Bellmanstafetten. Kul!

Träna hårt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0