Göteborgsvarvet eller Stockholm marathon?

Som många säkert redan vet så är ju nästa års Göteborgsvarv och Stockholm marathon lagda med endast en veckas mellanrum. För min del medför detta ett problem. Jag har sprungit Varvet fem år i rad och sagt att inget får stoppa mig att fortsätta genomföra det. Efter årets fantastiska upplevelse på marathon vill jag inte för allt i världen missa nästa års folkfest. Men går det att springa båda loppen?

Visst det går väl om man tar väldigt lugnt på Varvet och sparar all kraft till maran. Men hur kul är det? Jag har förbättrat min tid för varje år i Göteborg och nästa år kommer jag antagligen att få starta i en startgrupp tidigare än de senaste åren, vilket gör det oerhört lockande att springa fort. Att maxa en halvmaran endast en vecka innan ett marathon är väl knappast en optimal uppladdning. För Stockholm marathon SKA jag springa och helst göra det fortare än i år. Men jag kan ju inte överge min trogna vän Varvet.

Hur ska jag göra?


Årets Varv


Kommentarer
Postat av: Tobias

Ta varvet som ett sista lugnt långpass inför maran och sedan satsar du allt i Stockholm. Eller så skiter du i varvet... ;-)

2010-08-10 @ 22:49:29
URL: http://blog.noll.se
Postat av: Pelle

Träna SÅ bra under året så du klarar att persa på varvet utan att bli så sliten till maran. Se till att ha 1.20-kapacitet så du kan "jogga" på 1.29=)

2010-08-12 @ 11:53:43
URL: http://runningpelle.blogg.se/
Postat av: Lisa

Bra idé Pelle! Det ska jag försöka satsa på. :-)

2010-08-13 @ 14:13:18
URL: http://lisakarinmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0