Morgonlöpning

Eftersom jag var grymt löparmotiverad igår bestämde jag mig för att ge mig ut på en tur innan frukost idag. Jag gillar att springa på morgonen. Hela dagen känns så mycket lättare om dagen har börjat med träning.

Synd bara att jag inte är världens mest morgonpigga människa. Okej, jag har inga problem att gå upp om jag har sovit de timmar som jag behöver och jag gillar tidiga mornar. Men jag behöver MINST 8 timmars sömn för att vara utvilad.

Tillräckligt många timmar hade jag inte fått när klockan ringde halv sju i morse. Jag snoozzade läääänge! Alldeles för länge. Och så var jag inte så sugen på att ge mig ut och springa. Jag ville hellre äta frukost. Det enda som faktiskt fick upp mig ur sängen i morse var att jag lovade mig själv att löpningen fick vänta till efter frukost.

Det är märkligt det där. När jag vet att jag kan springa någon annan tid på dagen så är det så svårt att motivera sig till morgonlöpning, åtminstone för mig. Trots att jag vet hur härligt det är!

Under mina somrar som lägerledare på kollo hade jag inget val. Ville jag träna gällde det att gå upp senast kl 5:45, ta båten över till fastlandet och därefter springa 3-4 km in i landet för att sedan vända och springa samma väg tillbaka. Då var det minsann inte särskilt svårt att motivera sig! Fast det handlar väl om just det där om att inte ha ett val.

Vad tycker ni andra om morgonlöpning? Och hur motiverar ni er? Jag tar gärna emot lite tips!

(Det blev för övrigt ett härligt pass bland annat på spåret i Kärrtorp, EFTER frukost!)


Dagens löpar-Lisa


Kommentarer
Postat av: Helena

Ledsen, men där har jag absolut inga tips alls. Jag hatar att springa innan frukost. Men efter är gött, då blir dagen perfekt efteråt! Men du vet ju hur jag fungerar! =)

2010-04-12 @ 15:47:10
URL: http://suddgumman.blogspot.se
Postat av: Lisa

Haha, nej några tips från dig hade jag knappast räknat med! =)

Postat av: Lina

Jag tycker också att det är svårt ibland på morgonen. Men det är ju väldigt härligt efter när man har gjort det! :) Jag brukar se till att lägga fram kläderna kvällen innan, då är det lättare tycker jag :)

2010-04-13 @ 14:27:34
URL: http://www.linastraningsblogg.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Lina, det har du helt rätt i. Det underlättar faktiskt att lägga fram kläderna kvällen innan. Ska försöka tänka mer på den där härliga känslan efteråt också! Tack för tipsen. =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0