Mindre än en vecka kvar till LL

Om sex dagar är det alltså dags för Lidingöloppet. Jag börjar bli skitnervös. Men det värsta är att halsen känns konstig. Jag tror dessvärre att jag är på väg att bli sjuk. Det suger riktigt rejält. Halsen gör inte direkt ont men den känns inte som vanligt, lite kall på något vis. Och så lite tjock. Fan fan fan... 

Jag har inte tränat särskilt mycket det här veckan. Hade tänkt köra fyra pass men det har bara blivit tre. Skulle ju ha blivit ett idag också men jag får nog hoppa över det.

Måndag:
Distans
Sickla kanal - Hellas elljus 10,50 km

Onsdag:
Distans
Hammarbyrundan + Björkhagenrundan 13,10 km

Fredag:
Korta intervaller
Sicklasjön 4x400 m (2 min vila) + 4x400 m, varje intervall i 90 sek-tempo, 45 sek vila
 
Ärligt talat så känner jag mig i riktigt bra form nu, tror faktiskt aldrig jag har varit bättre. Skulle ju vara typiskt om en sjukdom satte stopp för mig då. Skit! Jag har aldrig tidigare lyckats förhindra en kommande förkylning med diverse metoder. Är det ändå någon som läser detta och har något riktigt bra tips så mottages det med glädje!

Idag följer jag förresten Helenas framfart i Berlin marathon. Jag lärde känna Helena under GIH-tiden och hon är en av mina absolut närmsta vänner. Synd bara att hon bor i Göteborg! Men vi har ändå mycket kontakt och ses ibland, trots avståndet. Nästa år ska jag förhoppningsvis få hit henne & Calle till Sthlm marathon istället. Då ska i alla fall jag göra mitt livs lopp...

Håll tummarna för att förkylningen håller sig borta!


Kommentarer
Postat av: Emelie

Heja heja heja Lisa!

2009-09-22 @ 18:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0