Långpass på Lidingö

Idag blev det lite av en generalrepetion inför Lidingöloppet. Mats & jag tog vår snabba Opel till Lidingö och klarade oss ganska bra ifrån trängseln i stan, trots EU-mötet. Vi körde genom Lill Jansskogen och jag fick härliga vibbar från GIH-tiden. Sjukt många kilometrar har avverkats på de spåren. Jag saknar minsann den tiden ibland... 

Väl framme på Lidingö parkerade vi vid Grönsta gärde och påbörjade där passet. Sprang en dryg kilometer mot viken där 8 km-markeringen på loppet är och körde sedan resterande del av banan. Sammanlagt blev det drygt 23 km i den kuperade terrängen. Jag har varit ovanligt pigg i benen senaste veckorna och så även idag så passet kändes helt okej nästan hela tiden. Det är en helt fantastisk bana med många vackra partier! Dock är det fascinerande hur lätt vi människor glömmer bort jobbiga företeelser. Jag kan verkligen inte komma ihåg att vissa delar av banan var så fruktansvärt kuperade! När man precis påbörjar sista milen är det meningen att man springa upp för en lodrät vägg. Det är bara att sträcka fram händerna lite så kan man klättra upp istället. Galet brant är det! Sluttiden för dagens långpass blev 2:01:51, alltså 5,13 min/km vilket skulle innebära en bra bit under 2:40 på loppet. Men det är ju 7 km längre så jag vågar inte ta ut något i förväg.


   
Grönsta gärde                            Mats försöker nå tårna           Jag pustar ut efter långpasset 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0