Veckans träning

Veckan har präglats av att hinna och framför allt att orka träna, med tanke på hur välfylld av andra aktiviteter den har varit. Jag har i alla fall lyckats få ihop fem träningspass och sammanlagt sprungit 60,49 km.

Tisdag
Distanspass: Kärrtorps IP 9,3 km
Tid: 45 min 46 sek - 4:56 min/km

Onsdag
Distanspass: Runt Årstaviken 10,84 km
Tid: 51 min 23 sek - 4:44 min/km

Torsdag
Distanspass: Långa Björkhagenrundan + Kärrtorpsspåret 11,25 km
Tid: 54 min 12 sek - 4:49 min/km

Kommentar: Kärrtorpsspåret är verkligen ett av mina favoritspår, kuperat och roligt. Mäktig känsla att springa på elljusspår när det är mörkt dessutom!

Lördag
Långpass: Flatenrundan 20,4 km
Tid: 1 h 42 min 1 sek - 5 min/km

Kommentar: Himla fin runda längs hela Ältavägen, via Flatenbadet och sedan genom Skarpnäck, Björkhagen och Hammarbyhöjden.

Söndag
Terrängpass: Hellasgården 8,7 km
Tid: 46 min 50 sek - 5:23 min/km

Kommentar: Terräng med stor T. Lerigt, blött, halt, klättringar och stenigt, därför den något blygsamma snitttiden. Men kul!

Dessvärre har jag haft lite känningar i halsen hela veckan så vi får se hur nästa löparvecka utvecklar sig.

Hellasgården i vacker höstskrud


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0