Långpass i regn

Det har regnat ganska mycket idag. Dagens träning skulle ju, som vanligt på lördagar, bestå av ett långpass. Ett tag funderade jag på att invänta uppehåll innan jag gav mig ut. Men eftersom himlen knappast såg ut att ljusna så bestämde jag mig för att springa ut trots lite regn. Jag gillar egentligen att springa när det regnar, åtminstone så lite lagom. Det är ju aldrig kul när det öser ner för man blir ju så himla kall då!

 

Det blev i alla fall en runda som går under benämningen "Stockholms broar". Det beror så klart på att rundan går över flera broar, bland annat Årstabron & Västerbron. I vanliga fall är sträckan 18,54 km lång men när jag kom till Danvikstull var det givetvis broöppning (nackdelen att springa en runda med många broar...) så jag fick ta en lite extra sväng istället för att stå och vänta. Sammanlagt blev rundan 19,75 km. Bra tempo var det dessutom så jag är definitivt nöjd med dagens pass. Och trots att det regnade mer eller mindre nästa hela tiden blev jag aldrig särskilt kall. Blöt var jag men det kändes mest om fötterna på grund av alla vattenpölar man råkar springa i. Förutom avsaknaden av regnskydd så gillar jag mina löparskor grymt mycket - ADIDAS Adistar Ride från Runners store. Rekommenderas varmt!



Snabba skor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0