Äntligen träning igen

Denna helg tillbringar jag & Mats hos hans föräldrar i Trollhättan. Vi åkte hit igår, trots att bilen inte gick igenom besiktningen för några veckor sedan lyckades vi ta oss hela vägen från Sthlm hit. Bra jobbat Opeln! Dess domedag är satt till 12 okt så det gäller att utnyttja den in i det sista! Med lite tur klarar den sig lite längre. Vi ska lämna in den på verkstad på måndag. Men jag tvivlar starkt på att den kommer leva särskilt länge till, speciellt med tanke på vilka problem vi hade för att över huvudtaget få igång den igår.

Vi tog första löppasset sen Lidingöloppet idag. Det blev två varv på spåret i Skidstugan här i Trollhättan, sammanlagt 10 km på 48 min 31 sek (lagom lugnt och skönt). Det är ett kuperat och himla trevligt spår tycker jag. Mycket variation och riktigt fina stigar/vägar. Kändes bra i kroppen och framför allt helt fantastiskt att komma igång med löpningen igen. Veckan utan träning har varit jobbig, det har liksom krypt i kroppen och jag har känt att det är något som saknas. Dessutom är jag förundrad över hur mycket tid man helt plötsligt har. Vad gör folk som inte tränar? Jag blir helt rastlös och uttråkad. Riktigt nice att komma igång med träningen igen alltså. Trots att jag fortfarande är besviken över Lidingöloppet känner jag mig sugen på nya utmaningar. Nu är ju siktet inställt på Sockholm marathon 2010!

Det blev första passet för hösten med pannband på idag! Jag gillar att ha pannband för jag blir så kall av svetten som kommer ur allt mitt hår på huvudet och då värmer pannbandet så jag inte får ont i nacken. Dessutom håller det min jättekalufs på plats.

  

Kommentarer
Postat av: Magnus Nilsson

Tja Lisa! Kikade in din blogg...riktigt rolig läsning! Man blir taggad av all läsning om er träning!Kör hårt!

2009-10-02 @ 17:11:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0